Van Kediri naar Malang

24 maart 2012 - Kediri, Indonesië

Vandaag zaterdag 24 maart. Vanmorgen vertrokken uit Kediri. Als eerste zijn we naar de plaatselijke sigarettenfabriek gegaan. Vlakbij Kediri. Hier worden de beroemde Kretek sigaretten gemaakt. Deze bevatten behalve tabak ook kruidnagel. Wij verwachtten een fabriek vol met machines maar waren verbaasd dat alles nog met de hand gedaan werd. Wij kwamen in een enorme hal waar 3000 vrouwen handmatig sigaretten zaten te rollen. Er waren in totaal 7 hallen. Ongelooflijk. En een herrie want ze zaten allemaal te kletsen. Toen wij de hal binnen kwamen begonnen ze allemaal te zwaaien en te roepen een geweldig kabaal. Het leek wel of de koningin binnen kwam. Tijdens de rondleiding wilde iedereen een handje of in ieder geval dat er teruggezwaaid werd. Het was geweldig. Die mensen zijn zo supervriendlijk. Na de rondleiding zijn we met de bus richting Malang gereden. Onderweg nog een stop om een Dourian te proeven. Smaakt wel aardig maar stinkt enorm. Toen nog een stop bij een stuwmeer en na de lunch waren wij al snel in het hotel. We zijn net even gaan zwemmen om af te koelen en gaan straks bij McDonalds snel een hamburgertje pakken en dan naar bed want de komende nacht worden wij al om half een gewekt om de zonsopgang bij de Bromo vulkaan mee te gaan maken. Eerst twee uur in kleine busjes. Dan overstappen in Jeeps. Dan een stuk te paard en als finale 244 treden omhoog de trap op. Dan staan we langs de krater van de Bromo vulkaan. Hierover krijgen jullie als het lukken wil morgen te horen. Wordt vervolgd.

1. arina:
    24 maart 2012
    koud hoor!!!! daar 'snachts bij die vulkaan maar je kan jassen huren gelukkig wel
    veel plezier
  2. cok:
    24 maart 2012
    Is wel een vroegopje waard.
    een fantastisch gezicht hoop alleen dat het niet bewolkt is.
    Genieten is het parool .
    Wel knijpers mee voor op je neus ,
    Groetjes Cok en El
  3. Rob Halff: