Naar Ubud en omgeving

28 maart 2012 - Benoa, Indonesië

Vandaag donderdag 28 maart. Vandaag hebben we een busje met chauffeur en gids gehuurd. We gingen naar een zilverstadje een houtsnijstadje en naar Ubud, een stad van kunstenaars. Dat viel dus nogal tegen. Wij hadden verwacht door een stadje te kunnen lopen en zo hier en daar te gaan kijken maar alles speelde zich af langs de doorgaande weg waar de auto’s en vooral de scooters voorbij raasden. Het was de ene comerciele stop na de andere. We zijn nog wel op Boedha jacht geweest. Grote Boedha’s van lavasteen zijn hier echt spotgoedkoop. Voor zo’n 50 euro heb je er eentje van een meter hoog. Het was alleen jammer dat de verzendkosten gigantisch zijn. Voor de totaalprijs kun je hem ook in Nederland kopen. Dat werd dus niks. We hadden gelukkig op het laatste moment nog een bos waar apen leefden op ons reisschema gezet. Dat was heel leuk. De apen kwamen natuurlijk op de gekochte pinda’s af en klommen gewoon boven op je. Er waren ook grote vleermuizen te zien. Die heten hier Kalongs. Deze vallen als ze in het wild leven nogal eens slapend uit een boom en daarbij raken hun vleugels beschadigd waardoor ze niet meer goed kunnen vliegen. De kalongs hier waren gewond gevonden en leven nu in dit park. We zouden hierna naar de zonsondergang in Tanah Lot gaan maar we waren toch nog steeds een stuk moeier dan we dachten en zijn na de apen naar ons hotel gegaan. Morgen de laatste volledag. Eerst naar Kuta voor de laatste souvenirs en dan luieren aan het zwembad. Wordt nog heel even vervolgd.

1. cok:
    29 maart 2012
    Nou het was wel een geweldige trip hoor
    Geniet nog even van de laatste hete dagen
    als jullie terugkomen wordt het weer wat minder dan we de afgelopen dagen gehad hebben
    Wensen jullie een goede vlucht naar huis.
    Groetjes El en Cok
  2. Henk selderbeek:
    29 maart 2012
    Nog even volhouden, dat moeten wij hier ook.
    groet Cor,Henk,Henk,en Ans